4 клас

2022-2023 н.р.


ІІ семестр

11 тиждень



9 тиждень

Тема уроку:Мистецькі візерунки з теплих країв




8 тиждень

Тема уроку: Скандинавія суворий і загадковий край(продовження)




7 тиждень

Тема уроку: Скандинавія суворий і загадковий край.

Опрацюйте відеоурок:



6 тиждень 24.02

Тема уроку: Мандрівка до сонячної Іспанії

Опрацюйте відеурок:

Пісня для розучування:




5 тиждень



Завдання на 23.12

Тема уроку: Урок-концерт


Пропоную у грі повторити все, що вчили, слухали, співали протягом семестру.

На екрані побачите різні значки. Вони означають:



Пограй в гру





Натискайте значки за своїм бажанням і отримуйте завдання . Вперед до музичних пригод!!!Гарного вам передноворічного настрою !

Гра тут:

https://www.thinglink.com/scene/1544571959621189634?buttonSource=viewLimits

Наближаються ваші улюблені зимові свята. Кидаю вам збірочку колядок та щедрівок. Вивчіть ті,що найільше сподобалась і несіть людям радість гарними піснями!


Завдання на 16.12

Тема уроку: Напередодні Нового року

Перегляньте відеоурок:

Розучіть щедрівку "Ой, чи є , чи нема"

Складіть пазли:

Повторіть пісню:








Завдання на 09.12

Тема уроку: Фольклор і професійна музика

Професійна та народна музика тісно пов’язана одна з одною. Народні твори часто стають основою для професійної музики, яку виконують і професійні, і народні виконавці.

Композитори за допомогою засобів музичної виразності здійснюють обробку народної музики, видозмінюючи її.

Найвідоміші обробки українських пісень належать Миколі Лисенку та Миколі Леонтовичу.

Георгій Майборода написав великий твір для симфонічного

орестру, побудований на карпатському фольклорі,

який назвав "Гуцульською рапсодією"

Рапсодія - це п*єса на теми народних пісень та танців.

  • Який характер твору?
  • Який настрій викликає музика?
  • Що нагадує твір?

Георгій Майборода намагався за допомогою сопілки передати голос одного українського народного інструменту, який називається трембіта, який ще називають карпатським рогом, адже на трембіті грають гуцули в Карпатах.

Продовжіть розучування пісні







Завдання на 02.12

Тема уроку:

На гостину до Коломиї


Перенесімося на західні землі України, до мальовничого Карпатського краю. Надзвичайно своєрідними тут є природа, побут народу, його звичаї, національне вбрання і, звичайно ж музика: її колорит і музичні інструменти.

Дуже давно в українському місті Коломиї виникли особи пісні. Це були коротенькі приспівочки — жартівливі та веселі, а іноді сумні й ліричні, у яких ішлося про життя народу. А назвали їх коломийками.

Коломийки об’єднуються у «віночки» або «в’язанки». Віночки» укладені імпровізаційно, у вільній послідовності.
Коломийки виконують переважно з
інструментальним супроводом. Спів

нерідко поєднується з танцем.

Перегляньте відео

У давнину виконавцями народних пісень і
танцювальних мелодій були прості люди,які

не тільки співали, але й виконували різні
мелодії на музичних інструментах.
Це були невеликі групи музикантів у
складі трьох виконавців – скрипаля,
цимбаліста і бубняра.Такі групи музикантів
називали троїстими музиками.
У симфонічній п’єсі «Троїсті музики» композитор Левко Колодуб відобразив найбільш характерні риси української народної інструментальної музики.

Розучіть пісеньку про Святого Миколая








Завдання на 25.11

Тема уроку: Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків(продовження)

Опрацюйте презентацію до уроку за покликанням:

https://sway.office.com/Ar6OjDXNE6f07jcF?ref=Link

Завдання на 18.11

Тема уроку: Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків

Опрацюйте відеоурок

Розучіть пісню:




Завдання на 28.10

Тема уроку: На гостину до Угорщини

Перегляньте відеоурок до розучування пісні

Розучіть пісню:
Перевірте свої знання у грі:https://quizizz.com/join/game/U2FsdGVkX1%252FS0jqwSPrkqt%252Fr4Nx1%252F2IefoYqlksfalep9FO%252FcJWsRXgj6k9ieubg?gameType=solo




Завдання на 21.10

Тема уроку: У дружному слов*янському колі (продовження)

Як вам відомо, танці захоплюють, поліпшують настрій, допомагають підтримувати фізичну форму. Словом, позитивно впливають на людину.

Прослухайте музичні твори:

Антонін Дворжак «Слов’янські танці» № 2 та № 8 з Першого зошита



  • Порівняй характер танців. Який із них бадьорий, енергійний, а який – ніжний, наспівний?
  • ПОЛЬСЬКИЙ КРАКОВ’ЯК.








РИТМ

Чи може музика існувати без ритму?

Не може. Музика існує тільки в часі, як і кіно або театральна постановка.

Час в музиці не можна виміряти точними секундами або хвилинами. Час в музиці відносний, він схожй на биття серця людини, і одиницю виміру музичного часу так само називають словом - пульс.

Проплескайте ритмічну вправу


Продрвжіть розучування пісні



Завдання на 14.10

Тема уроку: У дружному слов*янському колі

Перегляньте відеоурок


Розучіть пісню:

Складіть пазли:



Завдання на 07.10

Опрацюйте відеурок, виконуйте всі його завдання!

Пограйте у гру. Збивайте літачком ті інструменти, що відносяться до вказаної групи.


Завдання на 23.09

Тема уроку: Мистецтво крізь віки

Презентація до уроку

https://sway.office.com/73PczJVuNn3rdFUW?ref=Link

Завдання на 16.09

Тема уроку:Милуємося красою землі.

Опрацюйте відеоурок, виконуйте всі його завдання



Продовжіть розучування пісні:



Завдання на 12.09

Урок відбудеться онлайн.

Презентація до уроку:

https://sway.office.com/FRwff234BBP0FKKq?ref=Link

Домашнє завдання: вивчаючи пісню,намалюйте малюнок до неї

https://youtu.be/6ekKdb9W6JA




Завдання на 06.06

Перегляньте мультфільми.

https://www.youtube.com/watch?v=g2aPGE9fqRs

https://www.youtube.com/watch?v=dSOqNJbBveg

https://www.youtube.com/watch?v=ojZiTqBk6TE

Відпочивайте, набирайтесь сил! Мирного вам неба, гарних канікул!!!

Завдання на 30.05

Опрацюйте презентацію до уроку. Виконуйте всі завдання


https://sway.office.com/dHqNSD9kTcLzkIR0?ref=Link

Слава Україні!
Завдання на 23.05

Опрацюйте відеоурок, виконуйте всі його завдання.




Завдання на 16.05

Опрацюйте презентацію до уроку за покликанням,виконуйте всі завдання.


https://sway.office.com/dHqNSD9kTcLzkIR0?ref=Link

Все буде Україна!

Завдання на 09.05

Тема. Україна — моя Батьківщина



Український народ надзвичайно співучий, адже мова наша — солов’їна, тобто милозвучна й пісенна. Упродовж багатьох століть люди створюють і співають пісні, у яких передають свою радість і сум, згадують про минуле і мріють про майбутнє, змальовують природу рідного краю. Неможливо уявити жодного свята, під час якого не звучала би пісня.


  • Протягом року ми співали багато пісень: народних і композиторських. Які пісні ви виконали б на святі?


Перегляньте відео

  • «Україна», музика і вірші Т. Петриненка

  • «Моя Україна», музика Н. Петраша, вірші Ю. Рибчинського (у виконанні Н.Бучинської)

Дайте відповіді на питання: 

  • З якими почуттями виконавці співають пісні про Україну? 

  • Що оспівується в піснях? 

  • Які почуття вас охоплюють, коли ви слухаєте пісні про свою Батьківщину?

Розучіть пісню «Щастя», музика і слова Н.Май




Перегляньте мультфільм «Всесвітньовідомий танок гопак — наш!»

(із циклу «Це наше і це твоє»).




Слухайте, співайте, вивчайте та поширюйте українські народні та композиторські пісні! Нам є чим пишатися!Слава Україні!



Завдання на 02.05

Тема уроку: Козацька звитяга

Опрацюйте відеоурок


Розучіть пісню "Ми - нащадки козаків"

Слава Україні!




Завдання на 25.04

Тема: Великодні дива.

Опрацюйте матеріал до уроку за покликанням, виконуйте всі його завдання.

https://sway.office.com/CBv2mpzm5KJFTliA?ref=Facebook&fbclid=IwAR2tdGG-viuysBaOjDXSQWhKcZva3cHsudkS1R1OYsvrKzUk3B6Koad6Wy0

Завдання на 18.04

Тема. Великодні свята

Із приходом весни наближається одне з найбільших християнських свят — Великдень. Цей день прийнято наповнювати добрими справами, світлими думками, радісним співом і взаємними привітаннями: «Христос Воскрес!» — «Воістину Воскрес!».  До цього дня господині випікають до свята паску — хліб округлої форми та розфарбовують яйця — писанки або крашанки. На Пасхальному тижні люди ходять у гості одне до одного, дарують паски і фарбовані яйця, співають великодніх пісень.

Художники, поети та композитори присвячують свої твори темі Воскресіння.

Послухайте музику.

  • О. Білаш. Гуцульська писанка (соло, дует, ансамбль)

  





Дайте відповіді на питання:

  • Назвіть виконавців, що виконували п’єсу, за їхнім складом. 

  • На яких інструментах вони грали?

  • Що ви уявили, слухаючи музику?


Танцювальна хвилинка
«Мишки на Великдень пасочку мiсили»

  • Спробуйте рухами, мімікою, жестами показати кожне слово пісні


Виконайте пісню

  • «Писанка», музика М. Бурмаки, вірші К. Перелісної


  • Даруючи на Великдень своїм рідним і знайомим писанки, заспівайте їм розучену пісню

  • Поцікавтеся, які великодні пісні вони знають


Христос воскрес! – співає небо,

Христос воскрес! – радіти треба,

Христос воскрес! – птахи співають,

Христос воскрес! – усіх вітають!

Все неодмінно буде Україна!


Завдання на 11.04

Тема. Майстри-віртуози

Віртуоз - виконавець (частіше музикант), який майстерно володіє технікою мистецтва; людина, що досягла у роботі вищого ступеня майстерності.

  Український композитор Микола Сильванський написав багато музичних творів для дітей. Зокрема, «Легкий концерт», який можуть виконувати діти, що навчаються у музичній школі. Він побудований на темах українських народних пісень. 

Слово концерт означає «змагання». У великому музичному творі з такою назвою соліст чи солістка і оркестр ніби змагаються одне з одним.


Концерт зазвичай складається із трьох частин:

перша частина - швидка

друга частина - повільна 

третя частина - дуже швидка


Послухайте музику.

  • М. Сильванський. «Легкий концерт» для фортепіано з оркестром (перша, третя частини). 






  • Які музичні інструменти «змагаються» у цьому концерті?

  • Охарактеризуйте мелодію першої частини.  

  • Які настрої і почуття передав композитор у творі? 

Розучіть пісню

  • «Ми — нащадки козаків», музика А. Олєйнікової, вірші Н. Бугай



Пригадайте:

  • Що означає слово концерт?

  • З яких частин зазвичай складається концерт?

  • Чи сподобалась вам зустріч з музикою?

Слава Україні!

Завдання на  04.04

Опрацюйте відеоурок, виконуйте всі його завдання.

https://www.youtube.com/watch?v=ebzdOQsOf8c

Складіть пазли, хто полюбляє.

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=27cb47fcad00

Все буде Україна!

Завдання на 28.03

Тема уроку:Секрети вишитого рушника

З давніх-давен наші бабусі та прабабусі вишивали українські рушники. Цей процес увінчувався особливим таїнством, бо наші предки ніколи не сідали вишивати, хворі або з поганим настроєм. Вони віддавали нитці всю свою любов, позитивні емоції, світлі думки, заряджаючи тканину на добре служіння людям. Часто вишиті рушники називали оберегом родини, їх вішали над іконами, це був невід'ємний атрибут на різноманітних святах та народних гуляннях, ним зустрічали родичів та гостей.

Вишитий рушник раніше увінчували різноманітною символікою – восьмикутною зіркою, як символ Сонця, пуп’янками квітів, як символ продовження роду, калиною та виноградом, що символізувало красу та благополуччя. 

Раніше рушники були в кожному домі, їх поважали, берегли як дуже цінну річ для всієї родини. Дитину ще змалку вчили поважати вишиті рушники, а дівчатка часто спостерігали, як мами та бабусі займалися рукоділлям довгими вечорами.

Слід пам'ятати, що український вишитий рушник – це святиня нашого народу, наш родовід і пам'ять, символ добра та любові. Тому слід обережно відноситися до вишивки з любов’ю та повагою.


Українські композитори оспівують український рушник у своїх піснях.
Прослухайте: «Пісня про рушник». Музика П. Майбороди, вірші А. Малишка

Перегляньте відео:

Розучіть пісню "Рушники"


Цінуйте і поважайте культуру нашої рідної України! Слава Україні!



Завдання на 21.03

Тема уроку: Веселі настрої

Влучний жарт й весела усмішка здавна живуть у мистецтві. Український народ створив безліч гумористичних бувальщин, пісень та казок. Жартівливі пісні відображають життя та побут українського народу. Персонажами жартівливих пісень є дівчата та хлопці. У піснях кепкують над такими вадами, як лінь, безгосподарність, недбальство, недотепність, нескромність, легковажність.

Інструментальна музика також може передавати гумор за допомогою засобів музичної виразності. Для створення гумористичного ефекту композитор може посилити звук саме тоді, коли очікують на тиху, спокійну музику. Або ж зробити тривалу паузу посередині музичної фрази. А ще він може навмисне вписати «неправильну» ноту, яка, здавалося б, недоречна в цьому випадку.


Сприймання музики.

  • Б. Кудрик. Гумореска для фортепіано

  • Ю. Шевченко. Гумореска.

  • Д. Клєбанов. Жартівлива


Ана

  • Який характер музичних творів? 

  • Чи відчули ви жартівливі інтонації?


Поетична хвилинка.

Як невдаха виступав

— От я вчора виступав!

Ви б почули, як співав!

Хоч немає слуху,

я горлав щодуху:

до-ре-мі-фа-соль-ля-сі!

Голос мій почули всі!

А скінчив — що сталось!

З місць усі зірвались,

сцену ледь не рознесли,

а мене вхопили —

аж на вулицю несли

і вже там... набили!

  • Як ви вважаєте, чи успішно виступив співак? 

  • Що він зробив неправильно?

  • Поміркуйте, які рядки вірша слід читати із захопленою, а які — з сумною інтонацією?

Розучіть українську народну жартівливу пісню "Грицю,Грицю, до роботи"

  • Чи сподобалась вам жартівлива музика?

  • Які негативні риси висміюються в українській народній пісні «Грицю, Грицю, до роботи»?


Жартуйте, співайте жартівливих пісень, посміхайтесь!

Добрий жарт та весела посмішка створюють гарний настрій, допомагають нам пережити важкі часи!

Все буде Україна!


Завдання на 14.03

Тема уроку:Чарівні візерунки

Чи знаєте ви, що в Україні існує єдиний у світі музей писанки або писанкового розпису? Знаходиться цей музей у місті … (ребус) Коломия.

Та не тільки цим музеєм славиться невеличке містечко Івано-Франківської області. Про це ви дізнаєтесь сьогодні на уроці.

Дуже давно в українському місті Коломия виникли особливі пісні. Це були коротенькі приспівочки — жартівливі та веселі, а іноді сумні й ліричні, у яких ішлося про життя народу. А назвали їх коломийками.

Коломийка — це танцювальна пісня. Коли її співають, музиканти зазвичай пританцьовують. Коломийка складається із двох рядків тексту. Але її не співають окремо. Коломийки об’єднуються у «віночки» або «в’язанки». 

Сприймання музики.

  • В. Зубицький. Коломийка.


    • Лемківська коломийка. Бойківська коломийка.



  • Н. Нежанківський. Коломийка.


  • Який характер прослуханої музики? 

  • Які інструменти її виконують? 

  • У чому виявляються особливості виконання? 

  • Що відбувається на ілюстраціях? 

  • Які групи виконавців ви бачите?

  • Пригадайте, як називається народний інструментальний ансамбль у Західній Україні. 

  • Який склад музичних інструментів до нього входить?

Розучіть пісню

https://www.youtube.com/watch?v=x7qgN8LpJZQ

Перегляньте мультфільм. «Трембіта» (із циклу «Це наше і це твоє»). 

Дорогі мої діти! Бережіть себе! Все буде Україна!!! Люблю вас!

Завдання на 31.01

Тема уроку: Веселий цирк

Урок відбудеться онлайн за посиланням:

https://meet.google.com/sfe-sicg-bhw

Посилання на пісню:

https://www.youtube.com/watch?v=cRajGYQ3akg

Гра "Народні інструменти"

https://wordwall.net/play/4512/994/928?ref=embed-image

 Завдання на 29.11

Тема уроку: Мистецька палітра Німеччини.

Урок відбудеться онлайн за посиланням:

https://meet.google.com/yzo-fsnj-icw

Посилання на гру "Знайди музичні інструменти":

https://learningapps.org/view17290703

Завдання на 22.11

Тема уроку:Музичний театр у Великій Британії

Урок відбудеться онлайн за посиланням:

https://meet.google.com/jyx-pwxv-kjy



Розучіть пісню

Посилання на  музичний фільм "Мері Поппінс,до побачення!"

https://www.youtube.com/watch?v=eefix1T7KvA









 




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу