Виконавцями дум були
народні співці України– кобзарі.
Кобзар — мандрівний
співак, який
виконував пісні та
думи в супроводікобзи чи бандури.
Вони не тільки їх виконували, але іскладали. Мандруючи від села до села,кобзарі виконували пісні про бойову славу івічну доблесть козацького війська, про
свободу та красу рідного краю. Вонирозповідали людям у своїх піснях не тількипро різні події, а й висловлювали ідеїєднання народу в боротьбі проти чужинців,ідеї волі й незалежності, прославляли
патріотизм, відстоювали права кожної людини
й усього народу на вільне життя, звеличували
"Дума про Марусю Богуславку"
Зазвичай думи — це великі пісенно-розповідні
твори. Умовно вони складаються з таких
частин: вступ (заспів), епічна розповідь
(розгортання сюжету), кінцівка
(славослов’я).
Народні пісні, у яких
ідеться про
події минулого, називаються історичними
Історичні пісні називають «художнім
літописом історії народу», бо в них
відбилися не лише самі історичні події, а,
насамперед, ставлення і погляди до них
народу. Історичні пісні і українські думи —
це епічні жанри. Значне місце у фольклорі
кожного народу посідає епос — давні
історико-героїчні пісні, які розповідають
про події минулого. Без нього неможливо
уявити собі історію народу.
"Засвіт стали козаченьки"
«Тарас Бульба» -опера Миколи Лисенка за сюжетом
однойменної повісті Миколи Гоголя.
Завдання 5-А класу на 19.04, 5-Б та 5-В класам на 22.04
Тема уроку: Музика та візуальні види мистецтва
Опрацюйте відеоурок.
Домашнє завдання залишається з минулого уроку, так як свої малюнки мені прислали зовсім мало учнів. Хто прислав - відпочивайте!
Домашнє завдання -намалюйте малюнок до пісні Тіни Кароль"Україна - це ти" і пришліть мені в особисті повідомлення. Не забувайте вказати своє прізвище. Слава Україні!
Завдання 5-А класу на 12.04, 5-Б та 5-В класам на 15.04
Тема: Музика і слово
Опрацюйте відеоурок до пісні "Україна - це ти". Творче завдання (вірш) не робіть. Домашнє завдання -намалюйте малюнок до пісні Тіни Кароль"Україна - це ти" і пришліть мені в особисті повідомлення. Не забувайте вказати своє прізвище. Слава Україні!
Перегляньте презентацію. Визначення "непрограмна музика" запишіть у зошит. Прослухайте музичні твори (нижче презентації), усно дайте відповіді на питання з презентації.
Продовжуйте розучувати пісню "Ми козаки" М. Назарця.
Виконайте творчу роботу з презентації. Малюнок принесете на урок в школу.
"
Твори для слухання:
Г. Гендель Алегро із сюїти № І фа-мажор «Музика на воді».
Т. Альбіноні Адажіо соль-мінор для органа та струнних інструментів.
Пісня для розучування
До зустрічі!
Завдання 5-Б на 28.01, 5-А на 29.01
Тема уроку: Чи є сюжет в музиці.
Іноді композитори дають назви своїм інструментальним творам, щоб якомога повніше донести до слухачів власні думки, почуття, переживання. Таку музику називають програмною, або сюжетною.
Програмна музика — це рід інструментальної музики, а також музичні твори, що мають словесну (іноді поетичну) програму і розкривають втілений у ній зміст.
Програмою може слугувати заголовок, який підказує слухачам, про що розповідається у творі (наприклад, «Ранок»Е. Ґріґа). Детальніші програми зазвичай складають за сюжетом літературного твору (симфонічна сюїта «Антар» М. Римського-Корсакова за однойменною казкою О. Сенковського), рідше — поза зв’язком із літературним прообразом(«Фантастична симфонія» Г. Берліоза).
Програмна музика відома із сивої давнини, однак найбільшого розквіту досягла в епоху романтизму.
Запишіть в зошиті визначення:
Програмна музика — це інструментальна музика, створена за певним сюжетом, що відображається у спеціальній програмі або назві твору. Це музика, пов’язана з історичними подіями, якоюсь казкою чи окремим літературним твором.
Прослухайте музичні твори:
О. Бородін. Симфонія № 2 «Богатирська» (І ч., експозиція);
Л. ван Бетховен. Симфонія № 3 «Героїчна» (І ч.,експозиція).
Усно дайте відповіді на питання:
Який характер музики кожного тьору? Чи схожі вони між собою?
Як ви гадаєте, чи відповідають назви творів музиці, що звучить?
Який сюжет цих творів? Поміркуйте.
Чи є ці композиторські творіння прикладами програмної музики?
Олександр Порфирович Бородін — російський композитор і вчений-хімік, один із творців російських класичних симфонії та квартету. Його Перша симфонія започаткувала героїко-епічний напрямок російського симфонізму, прикладом якого стала Друга симфонія («Богатирська», 1876).
Виконайте поспівку:
Розучіть пісню «Ми — козаки». Сл. та муз. М. Назарця.
Усно дайте відповіді на питання:
Яку музику називають програмною?
Що може слугувати програмою для інструментального твору?
Які твори ми слухали на уроці?
Розкажіть, як вплинула прослухана музика на ваш настрій.
Домашнє завдання.
Намалюйте малюнок до пісні " Ми -козаки".
А це вам для підняття настрою😃
До зустрічі!
Завдання 5-Б на 21.01, 5-А на 22.01
Попрацюйте з відеоуроком..
Виконуйте всі завдання. В зошиті запишіть визначення, які позначені "Музичний словничок."
Послухайте "О Sole mio" у виконанні Робертіно Лоретті та Лучано Паворотті.
Запишіть в зошиті визначення професійної музики (музичний словничок).
Розучіть "Зимову пісеньку". Домашнє завдання з відеоуроку(малюнок до пісні) сфотографуйте і присилайте мені на вайбер за номером 0984080484. Не забудьте підписати роботу! Відеоурок за посиланням:
Сьогодні 22 березня виповнюється 180 років з дня народження Миколи Лисенка - українського композитора, піаніста, хорового диригента, який вважається засновником української національної музики. Саме Микола Лисенко написав музику до хорового твору, який став духовним гімном України - "Боже, великий, єдиний". Один із перших інтерпретував Кобзар Шевченка, робив обробки народних пісень, автор 10 опер (серед них "Різдвяна ніч", "Утоплена", "Наталка Полтавка", "Тарас Бульба", "Енеїда") і сотень інших музичних творів. Видане у 1950-1959 роках 20-томне зібрання не вмістило всієї спадщини композитора. Миколу Лисенка називали гетьманом, сонцем і батьком української музики. Волів краще говорити французькою, ніж російською. Удома батько розмовляв українською. А мати, хоч із Полтавщини родом, випускниця петербурзького Смольного інституту, мову забула, не могла вимовити "паляниця"! Було, що вони з Миколою розмовляли тільки фран...
Коментарі
Дописати коментар